JAA conversion
#41
Sas
"SAS har svært ved at få alle fly på vingerne.
Årsagen er en kritisk pilotmangel, som i stigende omfang medfører aflysninger af flyafgange, skriver Morgenavisen Jyllands-Posten.
Alene fra basen i Oslo mangler SAS i november og december 20 piloter om dagen. I alt mangler der cirka 1.250 pilotdage i november og december.
I Danmark har SAS været nødt til at aflyse en række afgange med det nye CRJ 900-fly.
- Vi mangler piloter. Det er helt åbenbart. Vi mangler piloter til den daglige drift. Billedet er det samme i Danmark, Norge og Sverige, siger Mogens Holgaard, der er formand for Dansk Pilotforening.
Hos SAS erkender Flemming Jensen, direktør med ansvar for driften, at der har været aflysninger. Han erkender også, at det skyldes mangel på besætning i de konkrete situationer.
- Men vi kan ikke konkludere, at der er generel mangel på f.eks. piloter. Meget tyder på, at vi skal være bedre til at styre vores processer, så der ikke opstår dominoeffekter, som betyder, at der kan mangle besætninger til nogle afgange, siger han til Jyllands-Posten."
Kilde: Ekstra Bladet - SAS aflyser fly: Vi mangler piloter
If they start taking applications from those of us who have the ATP but not the JAA/JAR then I'm all in.
if they're even allowed to.
Årsagen er en kritisk pilotmangel, som i stigende omfang medfører aflysninger af flyafgange, skriver Morgenavisen Jyllands-Posten.
Alene fra basen i Oslo mangler SAS i november og december 20 piloter om dagen. I alt mangler der cirka 1.250 pilotdage i november og december.
I Danmark har SAS været nødt til at aflyse en række afgange med det nye CRJ 900-fly.
- Vi mangler piloter. Det er helt åbenbart. Vi mangler piloter til den daglige drift. Billedet er det samme i Danmark, Norge og Sverige, siger Mogens Holgaard, der er formand for Dansk Pilotforening.
Hos SAS erkender Flemming Jensen, direktør med ansvar for driften, at der har været aflysninger. Han erkender også, at det skyldes mangel på besætning i de konkrete situationer.
- Men vi kan ikke konkludere, at der er generel mangel på f.eks. piloter. Meget tyder på, at vi skal være bedre til at styre vores processer, så der ikke opstår dominoeffekter, som betyder, at der kan mangle besætninger til nogle afgange, siger han til Jyllands-Posten."
Kilde: Ekstra Bladet - SAS aflyser fly: Vi mangler piloter
If they start taking applications from those of us who have the ATP but not the JAA/JAR then I'm all in.
if they're even allowed to.
#43
Gets Weekends Off
Joined APC: Feb 2008
Posts: 167
You can have your wizz wheel flight computer, non-programable calculator, plotter, compass, etc..
You need to also bring your Jepp manual for the flight planning, but usually one person will have to give their's up and have it replaced with one they have at the testing site, to help keep you honest.
You do not need to bring copies of the performance or mass and balance documents as they will be provided for you. A correct pencil will also be provided.
Good luck...I finally passed all of my exams last month and happy as can be to be done with it.
You need to also bring your Jepp manual for the flight planning, but usually one person will have to give their's up and have it replaced with one they have at the testing site, to help keep you honest.
You do not need to bring copies of the performance or mass and balance documents as they will be provided for you. A correct pencil will also be provided.
Good luck...I finally passed all of my exams last month and happy as can be to be done with it.
Thread
Thread Starter
Forum
Replies
Last Post